Продуктът беше добавен успешно в кошницата!

Защо Витамин D?
Mar 13

Защо Витамин D?

13и Март, 2020

Какво представлява витамин D и защо е толкова важен?

Витамин D е добре известен като „слънчевият витамин“ , който още се намира в храни и добавки. Самият витамин е съставен от витамин Д1, Д2 и Д3. Неговите свойства спомагат за множество функции на организма, като поддържане на костно-мускулната система, подпомагане на белодробната функция, регулира нивата на инсулин. Това, което е от особена важност, е ролята му в укрепването на имунната система. През периода август-септември Витамин Д лесно може да бъден набавен, но през периода март-април той вече е изчерпан.  Усвояването на достатъчно количество от всеки витамин и минерал се случва с натрупване, в случая около 3-4 месеца.

При кои заболявания помага?

Oсвен че помага за цялостното укрепване на имунната система, Витамин Д е изключително важен за хора със сърдечни заболявания, диабет, рак, множествена склероза, хипертония, астма. Учени смятат, че дефицитът му може да предразполага към развитие на различни заболявания, а при някои хронични заболявания е доказано, че имат дефицит на този витамин. От друга страна при прием на витамин Д и установени референтни нива в организма, спомага за справянето с възпаления, инфекции, пневмония, астма.

Как да си набавим Витамин Д?

Както вече споменахме, витамин Д се усвоява постепенно с натрупване. Ударни дози не се препоръчват и не биха били усвоени от организма. Витамин Д трябва да се приема всеки ден в продължителен период от време. Може да се добави чрез храни и добавки.

Храни богати на Витамин Д

Известно е, че витамин Д се намира в най-големи количества в рибата. Като се препоръчват мазни риби - сьомга, сардини, скумрия, риба тон. Намира се и в сирене, яйчни жълтъци, гъби, масло от черен дроб на треска, соево мляко и зърнени храни. За препоръчителния дневен прием е хубаво да се консултирате с лекар, тъй като за деца и възрастни има разлики, както и теглото има значение при изчисляването на нужната доза. Не забравяйте, че всяко нещо, дори и витамин, в прекалено големи количества може да доведе до неблагоприятни ефекти. Предозиране с Витамин Д е напълно реално, като признаците на това могат да бъдат – умора, повръщане, главоболие, намален апетит, завишени нива на калций (което от своя страна може да доведе до други неразположения).

Доказани ползи

Доказани са много ползи от Витамин Д, които е важно да се отбележат, за да имате ясна представа колко необходим е той за организма и правилното функциониране на редица органи. В комбинация с калций се наблюдава по-силен ефект, което обяснява защо много от хранителните добавки са именно комбинация от Витамин Д и калций. Хранителните добавки са другият начин да доставите на организма си необходимата доза витамин Д. Хранителните добавки обаче не са заместител на разнообразното хранене. Витамин Д също намалява риска от сърдечно-съдови заболявания, рак, астматични пристъпи, туберкулоза и много други заболявания.

В условя на грип

При разпространение на грипни вълни е препоръчително да се погрижим имунната ни система да е добре укрепнала. Това не е панацея, която ще спре заболяване или ще го предотврати, но при поява на такова състояние ще подпомогне организма да се справи по-лесно със заболяването и ще намали риска от усложнения. За укрепване на имунната система е хубаво да набавяме не само Витамин Д, но и витамин C,  и Витамин Е. Всички необходими на човешкото тяло минерали и витамини могат да се добавят чрез храни и добавки. Направете хранителното си меню разнообразно, включващо много плодове и зеленчуци, като консумацията на мед, джинджифил и лимони всеки ден, ще подействат благоприятно за клетъчния имунитет.

Не забравяйте, че витамините и минералите са нужни на организма през цялата година.

0 коментара

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Коментар
Име *
Email *

Коментари

chat icon

Чат