Продуктът беше добавен успешно в кошницата!

Сезонни храни за увеличаване на имунитета
Mar 23

Сезонни храни за увеличаване на имунитета

23и Март, 2020

В ситуацията, в която се намираме към днешна дата, се налага да стоим вкъщи под карантина и да се предпазваме от върлуващия вирус. Това далеч не означава, че не можем да се погрижим за себе си и да си помогнем, за да бъдем по-здрави, а ако се разболеем да можем да се справим по-лесно.

Пролетта идва, а с нея и купища свежи идеи, настроение и сезонни плодове и зеленчуци. За изграждането на силен имунитет има няколко важни неща и това са: активен живот, здравословно хранене, почивка и грижа за духа.  Поддържайки този баланс, Вие си гарантирате една устойчива защита срещу всеки грип и вирус. Тук ще разгледаме някои от пролетните плодове и зеленчуци, които може да включим в менюто си, за да го направим по-разнообразно и витаминозно.

Праз, пресен чесън и лук

Започва сезона на зелените пресни салати, за да са максимално здравословни и полезни не забравяйте да добавите пресен лук, чесън или праз.  Тези продукти имат голямо антибактериално действие и спомагат при вирусни инфекции, дихателни заболявания и подсилват имунитета. Също така са богати на множество минерали и витамини.

Коприва, спанак, лапад

Тези зеленолистни се показват пролетно време с големи дози полезни свойства, витамини и минерали. Може да си набавите от тях  магнезий, калций, калий, витамини В, C и Е,  омега-3 мастни киселини и какво ли още не. Затова ги препоръчваме силно. Освен, че може да си правите салати и да ги консумирате сурови, има и безброй рецепти за супи и различни ястия с тях. Копривата може да бъде изсушена и да се съхранява за чай.

Ягоди, череши и вишни

Време е да заменим цитрусите (освен лимона) с нещо сезонно. Пролетта е сезонът на ягодите, черешите и вишните. Това е моментът, в който може да хапвате до насита тези плодове, богати  на антиоксиданти, Витамин Е и С. Ягодите имат силно противовъзпалително действие. Освен да ги консумирате сурови, може да си приготвяте сокове и нектари, както и домашно сладко.

Копър, магданоз, мащерка

Богати на хиляди вещества полезни за организма ни и са подходящи за много рецепти. Това са сезонните подправки – копър, магданоз, мащерка. Към тях също може да добавим девисил, розмарин, салвия, кориандър, джоджен, мента. Всяка от тях приляга на едно или друго ястие и крие голям запас от полезни вещества. Не забравяйте да ги добавяте към храната си, която освен по-вкусна и ароматна, ще стане и по-витаминозна.

Гъби

Гъбите са богат източник на витамин Д, който има важна роля в усилването на имунитета. Поради ниското си съдържание на натрий, гъбите са и добра добавка за пролетна диета. След зимата е хубаво да се погрижим за тялото си, което се е предпазвало в студентите дни и е задържало мазнини. Сезонните плодове и зеленчуци са чудесен избор за такъв вид детоксикация.

Броколи

Броколите са богати на антиоксиданти, витамин К и С, калий, магнезий и фибри. Те съдържат в себе сулфорафан, което е съединение с доказани ефекти срещу рак. Също детоксикира вредните химикали и предпазва от възпалителни процеси. Тях можем да намерим целогодишно, но най- свежи са през пролетта. Повечето хора ги задушават на пара или ги сваряват, но също може да се консумират и сурови.

Препоръчваме силно да вкарате повече сезонни продукти в менюто си, защото зеленчуците, плодовете и подправките са изключително богати на полезни съставки и повдигат имунитета, а това, че са пресни ги прави още по-важни.

0 коментара

Напиши коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Коментар
Име *
Email *

Коментари

chat icon

Чат